Healthcare startups Zorgleads

3x meer leads voor Healthcare startups

Digital health startups zijn tegenwoordig hot. Maar kan jij er spontaan 5 opnoemen… waarschijnlijk niet! Hoe komt het dat de gemiddelde Belg de zorgoplossingen van de toekomst nog steeds niet kent terwijl ze al meerdere keren in de media zijn geweest?


Een contentmarketingstrategie voor startups in de gezondheidszorg is noodzakelijk, omdat in het begin voor een startup erg moeilijk is om haar imago (merk) in de hoofden van hun doelgroep te plaatsen. Startups in de gezondheidszorg zijn de bedrijven die als doel hebben de patiënt (eindklant) onmiddellijke gezondheidszorg te bieden. Tegenwoordig bereikt elke startup in de gezondheidszorg wel een gezondheidsplatform zoals In4Care of ICT4Care. Los van deze platformen dient de startup continue visibiliteit te krijgen bij zijn afnemers en daar knelt vaak het schoentje. Contentmarketingstrategie voor startups in de gezondheidszorg moet zeer nauwkeurig worden gemaakt. De startups dienen de volgende tips in gedachte te houden voordat ze starten met content te maken of te schrijven:

Heb oog voor detail

Klinkt belachelijk maar toch is het op vele websites niet in orde! Zorg ervoor dat je potentiële klanten op iedere pagina van je website de mogelijkheid krijgen om je via een contactformulier of telefoonnummer te kunnen bereiken. Zorg ervoor dat je telefoonnummer of email reactief is. Hiermee wil ik zeggen dat wanneer ze op je website op je telefoonnummer duwen ze rechtstreeks met je kunnen bellen of wanneer ze op je e-mailadres klikken ze rechtstreeks naar je kunnen mailen. Moest je weten hoeveel opdrachten hierdoor mislopen worden zou je aardig verschieten. Mensen zijn online lui geworden en gaan niet zoeken naar je contactgegevens wanneer ze deze niet vinden na 8 seconden zoeken.

Deel gezondheidstips

Door gezondheidstips te geven die in relatie staan met je product of concept plaats je jezelf als onderneming in een gevende modus in plaats van in een nemende modus. Marketing in 2020 is niet langer van de daken schreeuwen dat je het beste product hebt.Je dient eerst aandacht & vertrouwen te winnen bij je klanten en dat kan je enkel doen door op een waardige manier keer op keer in de kijker te lopen en kennis te delen. Nadien kan je met je volgers connecteren om over te gaan tot verkopen. Onze social media strategie is steeds: 3 keer waarde geven en 1 keer nemen (verkopen).

Startup Zorgleads
Meer leads voor Healthcare Startups

Wie is je klant

Vele startups starten met een idee en gaan dan kijken op welke manier dat idee bij een doelgroep van klanten zou kunnen passen. De beste producten en concepten kijken eerst waar een zeer specifieke groep van klanten werkelijk nood aan heeft en maken hiervoor dan een oplossing op maat.Richt je als startup op een niche markt en je zal 3x meer waardevolle leads verzamelen dan wanneer je een product maakt voor iedereen. Kijk naar ons als Zorgleads. Wij zijn niet zoals alle andere marketingbureau’s. Wij zijn een bureau dat alleen werkt voor de zorgsector (niche) en specialiseren ons daarin. Kappers en slagers kunnen niet bij ons terecht.

Wat maak je beter

Zet dadelijk in de verf wat je beter maakt voor wie + koppel hier ook één of meerdere gevoelens aan (ESP’s). Wanneer je exact weet wie je klanten zijn kan je hier glasheldere persona’s van maken en een strategie uitwerken waarin je zal bepalen op welke manier je wie zal bereiken en wanneer. Wanneer je met je product of concept geen probleem oplost of het leven van de eindgebruiker niet aantoonbaar beter (comfortabeler) maakt zal je geen reden van bestaan hebben. Door met je troeven visueel naar buiten te komen zal dit veel beter blijven plakken bij je potentiële doelgroep. Zeker wanneer je start vanuit een gevende houding waarin je kan tonen wat je allemaal kan.Enkel zo kan je het vertrouwen winnen.

Adverteren

Je kan de mooiste posts en campagnes bedenken…maar zonder deze correct te gaan adverteren op Facebook,Instagram,Twitter of LinkedIn zullen onvoldoende mensen dit opmerken. Adverteren is een kunst en meestal niet iets dat je er snel bij kan doen. De knop “Nu Promoten” op Facebook werkt niet voor diegene die dit nog niet wisten. Adverteren op Facebook en Instagram doe je bijvoorbeeld via Facebook Manager en dient strategisch bekeken te worden. Wat wil je bereiken met de advertentie? Wie wil je bereiken met je advertentie? Zorg ervoor dat je einddoelen meetbaar zijn zodat iedere campagne steeds beter zal worden op basis van de zaken die je te weten bent gekomen uit vorige campagnes.

Geef je klanten een reden om over je te praten

Wees geen grijze muis en geef mensen een reden om over je te praten! Wanneer je klassiek naar de markt gaat zal de markt ook klassiek reageren.Je dient eerst aandacht te krijgen voordat iemand verder gaat kijken naar de inhoud van je product of concept. Dit kan zijn door uitspraken die je doet, het type video’s die je maakt, de verpakking van je product of…

Wil je weten op welke manier Zorgleads leads kan verzamelen voor startups in Healthcare?

Info@zorgleads.be of stuur een WhatsApp bericht naar +32 478 78 63 98. Onze website kan je bezoeken op www.zorgleads.be

1 reactie op “3x meer leads voor Healthcare startups”

  1. Beste Marc,
    Bedankt voor je bericht. Ik heb het doorgegeven aan Jo Robrechts en Sven Vandendriessche. Zij hebben bij Triamant de touwtjes in handen.
    Ik wil echter wel eens persoonlijk met je babbelen.
    Ik wil namelijk een leiderschapstraject lanceren voor de zorg.
    Misschien dat jij daar ook kunt mee helpen.
    Allicht dat we elkaar eens zien na de Corona gekte.

    Bart Baert.
    0498/884200

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *